LPS Onderwijs

LPS onderwijs

31 scholen met een gemeenschappelijke visie

Kinderen zijn de toekomst. Bij LPS zien we hen daarom niet als de optelsom van kennis, vaardigheden en prestaties, maar als toekomstige gezonde, sociale en gelukkige mensen die actief onderdeel uitmaken van onze samenleving. We gaan niet uit van het gemiddelde kind. Ieder kind is uniek en mag binnen LPS zijn of haar eigen identiteit ontdekken en ontwikkelen, zolang dit met respect, vertrouwen en waardering naar elkaar gebeurt.

Deze visie wordt ondersteund door de 31 scholen die binnen de Lowys Porquin Stichting verenigd zijn.

Samen één in verscheidenheid

Iedere school binnen LPS heeft haar eigen identiteit en gedachtengoed, wat door ons gerespecteerd en aangemoedigd wordt. Uiteraard passen de waarden en normen binnen die van LPS. De hedendaagse maatschappij vraagt om een bredere blik en invulling, daarom zijn we belangstellend en maken we vanuit overeenkomsten verbinding met andere culturen en levensbeschouwingen. Bovendien volgen we ontwikkelingen in de maatschappij op de voet en besteden hier aandacht aan in ons onderwijs. Alle scholen binnen LPS leren met en van elkaar en maken gebruik van elkaars expertise en middelen.

“Binnen de LPS blijven scholen zich, geleid door het koersplan, op hun eigen manier ontwikkelen opdat hun kinderen het beste in zichzelf naar boven kunnen en leren halen.”

Diana Terlingen
Senior beleidsmedewerker kwaliteit

Wat maakt LPS bijzonder?

  • We staan voor eenheid in verscheidenheid; Onze scholen hebben hun eigen identiteit, maar onder ‘het dak’ van LPS zijn we samen één en leren we van elkaar.
  • LPS-scholen hebben samen meer in huis: goede faciliteiten, moderne hulpmiddelen en specialistische kennis zoals ondersteuning bij leerproblemen en talentontwikkeling.
  • De kwaliteit van ons onderwijs wordt continu bewaakt, verbeterd en geborgd op alle niveaus van de organisatie waarbij we gebruik maken van goede faciliteiten, moderne hulpmiddelen en specialistische kennis zoals ondersteuning bij leerproblemen en talentontwikkeling.
  • Onze medewerkers genieten regelmatig scholing en training en worden gestimuleerd om binnen LPS kennis en expertise te vergaren en met collega’s te delen.
  • Bij LPS is een zo vloeiend mogelijke leer- en ontwikkellijn een belangrijk speerpunt. Daarom streven we ernaar dat al onze locaties waar zowel kinderopvang als onderwijs (brede educatie) gegeven wordt, uiterlijk in 2027 een integraal kindcentrum zijn (IKC).
  • Om kinderen individuele ondersteuning en passend onderwijs te bieden putten we uit ons brede netwerk van deskundigen en samenwerkingspartners, waaronder het samenwerkingsverband Brabantse Wal.

BELANGRIJKE DOCUMENTEN ONDERWIJS

Via onderstaande knop zijn alle jaarverslagen van de afgelopen 7 jaar (2017 t/m 2023) te bekijken.